...

...

19 november 2014

Vakar

Vi har minsann blivit bortskämda med sovande barn. Den äldre sover ca 19-08 och den yngre ca 22-08:30. Utan ett pip från nån av dem. Lyx? Ja! Som tröst till ni som har inte lika sovande barn kan jag berätta att den äldre var vaken 2-10 gånger per natt fram till hennes 1-års dag ungefär. Sen blev det bättre tackålov. Nåja, till poängen. Nu ligger jag här mitt i natten nära en bebis som inte tycks hitta sömnen. Spyr och har sig gör hon också mellan varven, kanske sådär för att kolla hur snabbt jag flyger ur sängen då det låter som om hon sväljer helt fel å bara tjöjjis.

Kan hända att mina nerver inte är fullt lika långa som vanligt sen imorgon då nattens sömn verkar bli betydligt kortare än den brukar. Meen knappast behövs långa nerver med en trotsande snart 3-åring och en famnsjuk bebis, eller vad tror ni? Inte? Nä, vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar