...

...

22 november 2014

Don't try this at home

antingen är jag inte tillräckligt vuxen för att förstå eller så tänkte jag inte så långt den här gången... eller båda. Kan iaf säga som så att lämna inte en glödlampa uppefter nåt tyg eller dylikt material, ja ifall du inte vill testa hur snabbt det börjar brinna. 


hålet på soffkudden syns inte mera, för det täckte jag med nån sorts ööhm lappning av tyg med klister på baksidan. 

Vad försökte jag göra då? Jo, hänga upp tro, hopp och kärlek. Sladden med glödlampan i andra ändan var för lång så den lämnade jag att hänga (smart nog) uppefter soffkudden. å hela härligheten var alltså istöpslad.. sålänge jag sprang efter buntband att hänga upp den kilometerslånga sladden med. Sen får man ju lite panik när man känner en bränd lukt så när man i all hast räddar soffkudden och allt annat som kan brinna så går ju glödlampan sönder. Såklart. Så då fortsätter man g.l.a.t.t. in till stan och till inte mindre än fem afffärer för att hitta en liten glödlampa som passar. Nåja, nu hänger tro, hopp och kärlek i fönstret.



2 kommentarer:

  1. oj blä.. it sko jag no ha tänkt på he heldä.. Lägg ledlampor iställi, ti var ju it varm ;) He kör vi med i ALLT!
    /Jenni
    (å Jå, kul att du bloggar he e jo så langt ti stan från oss så it haldä jag jo reida på de annos ;) Höhöhöö.. )

    SvaraRadera
  2. ja, he e no bra me dehä bloggasi så man vejt na va folk sysslar me. du för byri tu å! :D Å ja, A var kanski int så glad över va ja lyckast me, hrm, nåjåå int kan man fösta allt som sagt. Van hittar man led-lamppor ti tro-hopp-kärlek tå?

    SvaraRadera