...

...

7 december 2014

Dop

Har känt mig både mindre och mer stressad den senaste tiden. Tär verkligen på mig att inte ha lika långt tålamod som vanligt och att känna att jag inte hinner göra det jag borde och vill. 

Till något roligare. Igår hade vi dop åt minstingen. Ett verkligt lyckat dop, alltså själva tillställningen blev perfekt. Döpt blev hon vår Melissa och allt gick över förväntan trots att:
- vi hade inga höga vita ljus på bordet
- dopkolten var inte utsmyckad med rosa band eller rosetter
- ingen vit duk hade vi på bordet där "dop-skålen" ska stå
- på tårtan hade vi inte skrivit dotterns namn


så att sånt. Men sålänge man inte skapar problem, så blir det inga.

Tack till alla gäster, verkligen! Har aldrig förr känt mig så avslappnad på nån fest eller nåt kalas som jag/vi själv ordnat. Behövde inte anstränga mig desto mer än att sitta ner och vara social. Behövde inte ens servera mera kaffe åt gästerna, utan det tog min mellersta bror E hand om. Sa ja att allt var perfekt? Tåls att sägs många gånger!

Här nedan är recept på tårtan vi gjorde (med lite omändringar men iaf)

6 kommentarer:

  1. He va verkligen super, så avslappnad stämning och super läckert kaffebord ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med! Ja blejv hejlt ii e å tänkt att såde vill ja ha e på bröllopi vårt, såde vra stämning :D synd att int bröllopsplanre e så aktuell ;)

      Radera
    2. Jaa hödo goo bulla had ni ;) (W åt oskoja 5 muffins..) å så star e faktist it skriva naastans att man MÅST ha allt möjligt på dopi, Hon vart jo no döpt äntå ;) Gästerna såg no nöjd ut tyckt jag..Å bröllopi sko ni ha smälld ti mesama ;p
      (Vi had jo hälften åv vår lillbruds accessoarer tä heim på bänken vi å, å he gick jo bra äntå ;) )

      Radera
    3. jå ja var int na lejd över att måst ita upp restre san ;) Jag försöker nog nu som då byri ställ till me na bröllopsplanre, men he e dom att ha int hakar på rittit, "int än" låter e varinda gang :p

      Radera
    4. hahaa.. va väntar han på tå?? ;p kanski att båda tärnona ska böri gaa, så it stor tärno måst bära hon mindä ;)
      Vi får väl no vänt på he som brodern hans brukar säg tå jag siter å filosoferar ;p

      Radera
    5. Haha, ja he e ha teorin ni kör me ;) Ja kan framför he så kanski e byri händ na, haha.

      Radera