...

...

21 mars 2012

Rådgivning

Gårdagens besök vid rådgivningen var inte så farligt som jag trodde, det var bara onödigt. Visst kom frågan upp om familjeplanering men jag valde att inte vara så detaljerad som tanten kanske hade önskat. Inte för att det kändes obekvämt då jag väl satt där, utan för att det kändes som om jag inte vill berätta såna privata saker åt henne. Hela besöket tog fem eller nåja max 10 minuter, så därför tycker jag att det var onödigt! Jag ska ju dessutom på den riktiga eftergranskningen snart, som alltså utförs av en läkare, så jag kunde bra ha hoppat över dedär några minuterna igår.

Har just kommit in från dagens powerwalk. Det känns verkligen super att våga börja ta i så att jag svettas, har saknat den känslan något otroligt! Måste fråga läkaren sen om vilka magövningar man kan börja göra, och vilka man absolut ska undvika ännu. Samtidigt som jag vill köra på i 1000% så vill jag inte göra nåt som skadar mer än gör nytta. Om nån har tips på vilka övningar/vilka motionsformer som passar fem veckor efter en förlossning, så varsågod och berätta.

2 kommentarer:

  1. http://se.babycenter.com/baby/youafterthebirth/exercisepostbaby/firstsixweeks/

    SvaraRadera