...

...

24 november 2010

Känner mig smart

Körde idag Andreas bil och kände mig både lite nervös å stolt. Jag är ju van att köra min gamla raggarbil som man inte behöver vara så rädd om. Till saken. På ratten finns knappar där man ändrar volym eller kanal på radion (jag vet, många bilar har det, men inte min). Så tänkte jag "wow, vad bra att knapparna är som bucklor på ratten så att blinda personer kan känna sig till rätt knapp!" hmm.. hur en blind gör då han kör bil sen, är en annan sak....

Har idag varit med om något häftigt. Det har varit inbrott på flera ställen i både Nykarleby och Jakobstad inatt. Å idag var jag med i en "brottsundersökning". Kändes lite som i en film, eh, nå typ. De tog avtryck av lås och dylikt och dokumenterade och fråga mig om olika uppgifter. Kände mig lite viktig faktiskt. Hm kanske det skulle vara ett yrke - inbrottstjuv. tycks ju inte finnas jobb inom min bransch ändå. Fast å andra sidan jobbar man nätter/tidiga mornar då man är tjuv, och jag gillar inte att jobba de tiderna.

Och till en helt annan sak. Jag och S ska hålla tal på skolans julfest. Jag ser faktiskt riktigt fram emot det! :D

PS. nej jag var alltså inte inbrottstjuven. de frågade bara allmäna uppgifter om stället, av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar