...

...

8 november 2010

Fryser

Usch va jag fryser! Har säkert feber men vill inte prova. Försöker bara ignorera känslan istället. Och halsont, hostningar, snytningar och nysningar beror väl på att vi har dammigt.. visst?

Tänkte jag skulle baka scones idag, men jag vill också baka någonting annat, men vad? Jag är alltså ute efter salta saker och inte bullar och kakor. Så vad har ni för förslag åt mig?

Känns som att jag tjatat åt allihopa, tusen gånger, om mitt examensarbete. Men vill ändå på grund av min enorma glädje, säga en gång till: på onsdag har jag presentation för mitt färdiga examensarbete och på torsdag skriver jag mognadsprov. OCH EFTER DET HÄR ÄR JAG FÄRDIG! Jag kommer ännu ihåg då jag gick första året på MÖYH, då jag räknade ut och skrev på pärmen av en mapp hur många dagar det är tills jag blir färdig. Jaa, det var många dagar, och det kändes minsann som att den dagen är låångt i framtiden, ungefär passligt till min 40-års kris. Sen är då frågan; ska man ha kalas? Ska man fira att man fått en högskole-examen? Ingen aning, har varit två gånger på examensfest (om man alltså inte räknar de som blivit färdiga från yrkes eller gymnasiet).

Saker jag önskar mig idag:
  • ett heltidsjobb
  • pengar
  • ett eget hus
  • att mina vänner sku bo lite närmare mig
  • att jag sku friskna till så jag sku kunna fara på danskurs ikväll
........ helst ska alla de här sakerna bara hända, nu, på en gång, utan att jag behöver lyfta ett finger.

Måste börja panta flaskor nu, då vår hyra ska bli 40 € mer per månad från och med nästa år. Eh, nåja så illa ställt har vi det ändå inte. Men jag är lite sur över att hyran höjs, då vi fick höra att den inte kommer att höjas då vi flyttade in. Hmm, ska väl ändå inte klaga. Våra grannar har ännu högre hyra, så egentligen tar jag tillbaka allting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar