...

...

22 december 2011

Söndag

Eftersom jag var ledig igår och är ledig idag, så är detta min söndag. Jag steg upp sent (som vanligt på mina lediga dagar), åt morgonmål och tvingade sen ut mig på promenad. Gårdagens powerwalk känns förvånansvärt bra av, så det blev bara en slow-walk idag.

Sitter och väntar på lite motivation till att dammsuga och annars göra det fint inför julen. Jag har turen att få jobba på självaste lördag, fast det gör inte så mycket, jag slutar ändå redan 12.30. Får bara hoppas att folk har vett att stanna hemma så det inte blir SÅ stressigt, för då kommer jag att vara utmattad då jag kommer hem, och det vill jag inte. Vill ju orka fira jul också.

Annat jag sysslar med idag är att jag övar mig att andas genom sammandragningar. På BB-besöker sa de att det är bra att öva sig nu på förhand, så känns det naturligare sen. Hur kan man då öva, om man inte har sammandragningar? Jo, man tar en lämplig kandidat som kniper i ens ben (eller så kniper man sig själv) i 60 sekunder, och under den tiden ska man vara avslappnad och andas så lugnt man kan. <-- sysselsättningstips, hah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar