...

...

28 januari 2012

Lite sömn, tack

Jag har i hela mitt liv varit en sådan som skulle kunna sova hur länge som helst... alltså verkligen, hur länge som helst, fast dygnet runt om jag hade haft orsak till det. Nåja, jag har nu plötsligt fyllts med den typen av mama-hormoner som gör att jag för det första springer tusen gånger på wc under natten, men som också gör att kring klockan 5 på morgonen kan jag inte somna om.

Denna morgon låg jag två timmar, och efter det steg jag upp och rostade bröd, nördade och läste ett gammalt reklamblad. Efter det lag jag mig i sängen igen, och försökte sova... tja det gick ju inte nu heller, så jag började skriva en lista på namn som vår bebis kan komma att ha. Efter fyra timmars pysslande med allt möjligt jag kunde komma på att göra i halvt mörker (eftersom jag inte ville väcka A), så kunde jag somna om. Aaaah, det är tydligen såhär som mina mornar kommer att se ut nu en tid framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar