...

...

6 januari 2011

Skriver jag ofta?

....svar, nej.

Sen sist har jag umgåtts med vänner. De vänner som jag inte ser ofta och som jag saknar jättemycket! Senast igårkväll kom "gamla" kompisar på besök, alltså de jag umgicks med nästintill dagligen för sisådär 4-5 år sedan. Och ojj vad man kan sakna tiden då vi gick i högstadiet/gymnasiet. Tänk att från att umgås varenda dag i skolan och varenda helg, bli till att man träffas 1 gång per år. Känns konstigt, vemodigt, lessamt... men så blir det ju då alla far till olika ställen och studerar. Bra att vi åtminstone har våra gängträffar nu och då <3, då alla (eller nästan alla) befinner sig i Österbotten. Jag har också umgåtts med andra vänner, sådana som faktiskt bor här nära. Tilexempel svägerskor och studiekompisar. Tänkte jag skulle ladda upp en bild på mig å D, från natten vi var ut, men njaaaa. Kanske bäst att låta bli :P Hur som helst, så har det varit SÅ roligt, att kunna träffa alla fina människor! Man skulle nog få både fejl i hövo och sakna ihjäl sig om man inte träffade er nu som då!

På måndag ska jag dra mitt första pass på gymmet. Woooh, spännande, häftigt, knappt nervöst och roligt känns det nu såhär några dagar före. Det värsta är nog att jag själv ser nästintill döende ut med mitt röda lysande ansikte efter ett träningspass. Meen, kanske det bara är roligt för deltagarna att se att det är tungt för ledaren också, att ledarna inte är några supermänniskor med världens bästa kondition. FÖRSÖKER JAG INTALA MIG IAF.

A och jag funderar för tillfället på vad vi ska göra... baka nåt gott är ett alternativ. Hur det går ihop med vårt nya nyttiga liv (ja vi å, såklart, men det är inget nyårslöfte utan bara nått vi kommer på sådär en gång per dag.... och glömmer bort lika snabbt), har jag inte riktigt kommit fram till men iaf. Mikrokladdkaka låter ju inte helt fel, och snabbt går det att baka det också. Tror vi satsar på det den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar