...

...

28 januari 2011

Hemma på rast

Är för tillfället hemma. Har jobbat tidigare idag på lågstadie, och ska jobba igen om 50 minuter på eftis. Denna vecka, nästa vecka och ännu följande vecka är verkligen fullspäckad. Jag har MÅNGA vikariat. Vilken tur att jag tycker om att vikariera :D På tal om jobb, så ska jag ju också börja på ett helt nytt ställe, där jag fått fast tjänst. Det ska bli riktigt intressant! Och häftigt också att få pengar. Visst, nog får jag lön nu också, men det är inget jämfört med då jag nu framöver kommer att få månadslön, wohoo.

Med pengar kan man göra mycket, som till exempel köpa ett hus. Vi vet inte riktigt om vi vill bygga helt nytt eller om vi vill köpa ett lite äldre hus som vi sedan renoverar. Jag som hör till de mera impulsiva personerna, hade väl nog köpt många hus redan om det inte vore för min bättre hälft som lugnar ner mig varannan minut.

Igår var jag på pump. Konstigt att man aldrig hittar nån motionsform som känns JESS i mer än 3 månader. Efter de månaderna blir det "nåja" för att sedan bli "suck, igen" till att bli "hohho, ja måst väl släp me ti nu tå". Men som belöning åt jag chokladkaka efter passet. Vet inte hur många cm, men dan före åt jag 5 cm (mätt med ögonmått, men mitt ögonmått är ganska bra) kaka + de bitarna jag hade ätit tidigare på dagen.



Ska nu ta på mig ytterkläderna och göra mig i ordning för några timmar med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar