...

...

29 december 2010

For my darling



Har idag varit med E på en hurja shoppingtur till Seinäjoki. Hurja betyder för syskonen Vikström hela 4 timmar shopping (inkluderat 1 timme mat), å vi fick handlat för kanske 70 €sammanlagt. Konstaterade än en gång att vi är inte några shopping-girls - vi är färdiga efter 1 timme (alltså då vi fått mat i oss :P). Nejmen,
varje affär går på 5 minuter och om det tar längre blir vi bara trötta, svettiga och LEJD.



Under jullovet har jag, eller vi varit till södern. Mas Palomas denna gång. Helt okej ställe, fastän det kändes lite som i slummen, men Playa del Ingles var inom gångavstånd. Bra väder var det för det mesta, men det kom en liten regnskur nu som då. Jag blev såhär I-I mycket brunare och A blev såhär I-------I mycket brunare. Fusk eler fusk? Nejmen, brunheten försvinner ju ändå inom några veckor, så då är vi lika lakansvita båda två igen. Och en skön semester var det iaf.


Egentligen tycker jag man är tönt om man gnäller över och ojjar sig över vad man ätit under jul. Sinsemellan, öga mot öga är det okej, men att offentligt hålla på skriva och "ha ångest över allt gott man ätit" hatar jag. Lika som att jag hatar då man skriver alla sina kärlekshistorier, och klottrar ner ett status för varje månad ett förhållande varat. Jag kan inte bry mig mindre om att nån varit ilag i 3 år och 4 månader och att de är så kära och att de passar så bra ihop och att de alltid kommer att finnas där för varandra och blaaablaaaaaaa. Hur som helst, tillbaka till julmatsgnäll. Ni får alltså inte höra vad jag ätit under jul, och ni får heller inte höra att mitt nyårslöfte skulle bli att äta mindre sött. (seriöst, nåt sånt löfte tänker jag inte ge).

Ikväll ska jag antagligen till netti å höra på mina bröder+T.  Om jag orkar!? Känner mig riktigt trött för tillfället. Shopping tär på krafterna :P

1 kommentar:

  1. testing testing. He bra att int ge nyårslöfte man int klarar åv :P

    SvaraRadera