...

...

3 december 2010

Känner mig förmögen

Jess idag får man öppna andra paketet i julkalendern. Å nej jag råddar inte, hos oss är vi bara på paket nummer 2 ännu, för vi har nämligen en annorlunda kalender. Vi har små saker i varannan lucka (skulle bli ruinerad om vi hade i varenda lucka så). 1:a december fanns ett paket, igår tomt, idag är det andra paketet som gäller, imorgon tomt.... jah ni fattar.

Och såhär glad har jag inte varit sedan... igår :P Nej men, jag sku handla mat idag och tänkte att det är bäst att titta hur många cent som finns på kontot så jag skärper mig och bara köper det allra nödvändigaste. Då jag tittar på siffrorna är det första jag säger "HÄRRIGUUD" (jaa jag pratar ofta för mig själv då jag är ensam hemma. Eller egentligen spelar det inte någon roll om jag är ensam eller inte, har ändå mycket att säga åt mig själv. Tror dock inte detta är någon allvarlig psykisk sjukdom. Jag inbillar mig att man inte är sinnessjuk, om man själv konstaterar att man pratar för sig själv. Värre skulle det vara om man inte visste att man gjorde det). Hur som helst. Igår hade jag under 20 euro på kontot, idag känner jag mig på allvar förmögen efter att både lön och skatteåterbäring ramlat in på mitt konto. Fattar inte ens hur det kan bli så att jag har bara några euro kvar, då jag som sagt är den som verkligen inte slösar på något extra. Förutom julkalendern nudå, om den nu räknas till slöseri.


              den här bilden från google, beskriver hur rik jag känner mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar