...

...

21 oktober 2014

Husmoderlig

Ja, nu kan jag gott säga att jag varit en ordentlig husmor idag. Förutom det självklara att ta hand om mina två små, har jag också gjort egna rispiroger! Har nog gjort det en gång förut och de blev jättegoda, men har inte tagit mig tid att göra de igen förrän nu. Så har jag också... och det här är orsaken till att jag alls skrev ett inlägg nu, SYTT PÅ SYMASKIN IGEN. Jag har sytt om två tröjor åt 2-åringen, ena tröjan blev helt bra men den andra... nja. Den fastnade i symaskinen ca tusen gånger, och fick bara fler hål vartefter jag drog lös den. Det sämsta tyg jag nånsin skådat.

Men med en sönderdragen tröja och en rest tygbit kan man göra nåt annat.. som en dregel-lapp åt bebis. Förstå hur smart jag kände mig då den idén slog mig.


pS. den är ju inte helt hundra procentigt klar ännu på tredje bilden, meeen ja orka int fota na mejr san.

2 kommentarer:

  1. Va du kan :) å va roligt att du bloggar igen så hänger ja med lite va ni gör å hu ni har e tå vi int träffas så ofta! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heh, janå, man ska ju int skåda på så nära håll fö he e ju int riktiiit perfekt så att säga. Men ja e no stolt över att he blir ungefär som ja tänker he ska bli :D Å ja, he e no nästan kul att blogg igen ;)

      Radera