...

...

26 oktober 2011

Jobb

Vecka 23: "Nu är bebisen omkring hela 29-31 cm och väger ungefär 575-690 gram"och jag börjar nog känna av det också. Egentligen har jag svårt att tro att en liten mänska på ca 30 cm bor i min mage, jag menar det låter så stort! Speciellt som magen ser väldigt liten ut från morgonen. Hur den ser ut på kvällen kan diskuteras, hehe, nej men då syns det nog verkligen att jag är gravid. Kan ju också meddela att jag gått upp ca 2 kg från vecka 0 till nu. Är ganska glad över att jag inte gått upp mera, vill ju inte bli alltför tjock ändå, och jag gissar att kilona kommer nog att sätta sig de närmaste veckorna iaf.

Hade tänkt och tänker fortfarande jobba så länge det går, eller fram till en månad för BF. Men vissa kvällar på jobbet känns det nog som om min kropp inte vill det. Jag får jättesjukt i magen, och kan inte ens tänka tanken att lyfta nåt tungt. Tur är det väl då att jag för det mesta kan/får/ska sitta i kassan. På tal om jobbet ännu.. ska också köpa mig ett par byxor som jag kan ha då jag jobbar. De jag har nu börjar bli lite tajta i midjan om man säger så. Rättare sagt så kan jag varken stänga knappen eller dra upp dragkedjan, så jag fixar detta med en lång topp som hjälper mig att inte blotta mig totalt.


Jaha detta blev nu en gravid-blogg. Jag som tänkte att jag vill inte skriva nåt om min graviditet, men tydligen kan man ändra sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar