...

...

8 augusti 2011

Sista lediga dagen

Jaa-a idag är sista lediga dagen för min del! Jag började dagen med ett besök på labben. Jag gjorde som alla pensionärer och satt där och väntade 20 minuter före de ens öppnade. Gamla mänskor är ibland roliga, ibland äckliga, som t.ex. idag:

"Åhå he va grannin sköjtersko, idaa sko man fa å röntg se" eller
" Ha do lisi tiinindje na idaa? - Jå ja las no imårn" eller
" Too i na sjukt? - Nä, ho hold ju om me. - Jaa så du sko ha vila vara länger tär? höhö"



Uäkk, vad jag inte tycker om slemmiga gubbar som uttrycker sin åsikt om unga flickor. Jag var glad över att jag hade världens lösaste kläder på mig, och väldigt smutsigt hår, så de kunde omöjligt fantisera om mig denna gång.

Ska som sagt jobba imorgon, och jag vet inte riktigt hur jag ska överleva, mår i princip hela dagarna såhär eller värre:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar