...

...

2 februari 2011

Nedräkning

... till helgen och till att jag får äta gott (=choklad, kakor, godis, glass... ja jag ska äta allt, och mycket av alla sorter!). Varför jag får äta så mycket beror på alla mina jumppa-pass denna vecka. Fram till denna minut har jag samlat 4 poäng/pass, ikväll blir det 1 till och förhoppningsvis blir det 1 på torsdag och 1 på fredag också. om jag orkar... får se. För förutom jobb på gymmet och på nya jobbet, vikarierar jag också onsdag, torsdag och fredag denna vecka. Hjärnan har en tendens av att bli "lite" slut då man vikarierar! *

Idag kom E´s present. Ja, hon fyller ju först i augusti, men som den kärleksfulla syster fylld med moderskänslor (eeeeler na åt he hålli), så vill jag ge henne en bonuspresent nu i februari på alla <3-dag. Hon har ingen aning om vad jag har köpt och det är det som är det bästa! Enda hon vet är att ja beställt efter den/det.




                                  E´s present


Gjorde just en smarrig, och väldigt enkel måltid. Makaroner, bacon och creme bonjour ihop blandat. Som sagt enkelt att göra, och väldigt gott. Synd bara att man blir så förbaskat sugen på något sött efter en sån salt måltid. Nåå, får äta mandariner, bananer och kiwi och inbilla mig att det är gott. Får till och med inbilla mig att det skulle vara godare än kladdkaka, mmmmmm. Kladdkaka går för övrigt att göra på 10 minuter: blanda ihop ingredienserna, lägg i en form, in i mikron i 4 minuter och vips så är den färdig!



* jo jag tycker fortfarande att det är kul, men det betyder inte att jag måste tycka att jag är pigg efter en dag med vilda elever.

1 kommentar: